Top Ad

Thursday, August 19, 2010

Ramadhan Day 9

Alhamdulillah... I still have the courage to cook for Iftar day 9... today I only cook 1 dish and bought the other 2 dishes... and my dish for the day is :

Spicy , sweet and sour crab (my style)
I am going to share with you the recipe for this dish.

Bahan-bahan  :

 3-4 ekor Ketam (dipotong 2)

Daun kari
Sos tomato
Sos tiram
Garam dan gula

Bahan-bahan (ditumbuk)
3 ulas bawang merah
 3 ulas bawang putih
Udang Kering
6 biji cili padi


Cara-cara memasak :
Step 1 : Tumis bahan tumbukdan daun kari hingga garing
Step 2 : Masukkan Sos Tomato dan Sos tiram
Step 3 : Masukkan ketam dan tambah sedikit air
Step 4 : Masukkan garam dan gula secukup rasa dan sedia untuk dihidang
Other side dishes which I bought :
Sup campur (tulang,daging and perut)
Gulai kawah
Macaroni goreng (bought from office mate)
So this is the kids choice for the day... Darin and Fiqri is progressing well ... so far so good.. belum miss puasa lagi... Daini alhamdulillah dah dapat 6 hari... 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ad